ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL MACBETH | IN THE HEART OF THE NIGHT – MACBETH EPISODE

Scena Mobilă amplasată în Piața Ferdinand I

27 septembrie 2018 21:30 - 22:40 Scena Mobilă amplasată în Piața Ferdinand I

Scena Mobilă amplasată în Piața Ferdinand I
| TEATRUL REGINA MARIA, ORADEA

Autor: scenariu după William Shakespeare de Gavriil Pinte, cu inserții din George Banu și Monique Borie
Scenografie: Roxana Ionescu
Coloana sonoră și regia: Gavriil Pinte

Durata spectacolului: 1h 40min

Distribuție:
Domnul Macbeth: Șerban Borda
Doamna Macbeth: Angela Tanko
Regele: George Voinese
Banquo: Răzvan Vicoveanu
Macduff: Ciprian Ciuciu
Portarul: Sebastian Lupu
Doctorul: Mirela Lupu
Vrăjitorul: George Dometi
Vrăjitoarele: Georgia Căprărin, Adela Lazăr, Anca Sigmirean, Anda Tămășanu

EPISODUL MACBETH încheie trilogia ÎN INIMA NOPȚII, după EPISODUL HAMLET și EPISODUL LEAR.

Din textul shakespearian s-au păstrat doar replicile esențiale, replicile cheie. Textul care lipsește este suplinit cu acțiuni fizice pe care piesa le presupune sau lasă să fie imaginate. Legăturile dintre unele secvențe, dar și analiza unor elemente importante pentru acest proiect aparțin lui George Banu și Monique Borie.

Urmărim doi oameni, domnul și doamna Macbeth, plecați pe drumul fără întoarcere al distrugerii de sine. Proiecții ale acestor suflete chinuite de aspirații vinovate iau forme fabuloase. Astfel, vrăjitoarele sunt privite ca vehiculele ale unor mai vechi aspirații ascunse, substitutul unor dorințe care revin obsesiv.

Facem teatru în plină noapte de teama Nopții înseși. Și, totodată, din dorința de a uita rătăcirile zilei. Jucăm ca să ne salvăm! De noapte, de zi. Mereu și pentru totdeauna la răscruce.

George Banu


Macbeth Episode ends the trilogy In The Middle of The Night, after the Hamlet Episode, and Lear Episode. From the Shakespearian”s text were kept only the essential parts. The missing text is supplemented with the physical actions that the performance assumes or leaves room for imagination. The links between some sequences, as well as the analysis of some important elements for this project belongs to George Banu and Monique Borie. The script follows two people, Mr.and Mrs Macbeth who left on the road without return of self – destruction. The projection of these stricken souls of old hidden aspirations take fabulous shapes. Thus, the witches ar regarded as vehicles of older, hidden aspirations, the substitute of obsessive desires.

We make theater in the middle of the night for the fear of the Night itself. At the same time, we have desire to forget the wanderings of the day. We play tos ave us! From night, from day. Always and forever at the crossroads.

George Banu

CUMPĂRĂ BILET!